???
: Začátek
"Náš příběh" nelze odbýt datem v rejstříku firem. Přitažlivost železnice začala působit totiž mnohem dříve. U některých z nás snad už v kolíbce, u jiných až o něco déle a nečekaně. Vše začalo snem o vlastní lokomotivě, ale cesta k naplnění byla řádně klikatá. Pan Jiří Bouška jednatel společnosti, kterou vám představujeme, si prošel pozicemi od vlakvedoucího, strojvedoucího, přes dispečera, vedoucího provozu až se odhodlal zkusit to "na vlastní pěst".
2017
: Krok kupředu
V roce 2017 Jiří Bouška se rozhodne zužitkovat nabyté zkušenosti a zakládá vlastní společnost specializující se na pronájem výkonu drážních zaměstnanců.
2018
: Východočeská dráha s.r.o. Startujeme
Nové zkušenosti, nové výzvy, noví lidé. K Jiřímu Bouškovi se přidal provozní dispečer Jiří Weigert, vlastně celý tým se rozrostl. Splnili jsme si sen koupí své první lokomotivy T448p-035. Chtěli jsme a stále chceme zákazníkům a obchodním partnerům nabídnout více služeb. Hledali jsme správnou cestu a nakonec se rozhodli založit společnost Východočeská dráha s.r.o. a začali pracovat na získání licence dopravce. Sídlo společnosti jsme nemohli zvolit lépe, najdete nás ve městě železnice, v České Třebové.
2019
: Železniční dopravce
V tomto roce se toho událo mnoho. Získali jsme licenci dopravce, koupili dvě zamračené dámy "Barču" 749.247-3 a "Bertu" 749.251-5 a pan jednatel...,tak ten se nám oženil. Svatba proběhla, kde jinde, než na nádraží a nechybělo ani vypravení zvláštního svatebního vlaku. Železnici máme v srdci.
2020
: Stabilizujeme i rozšiřujeme
Obě Zamračené se v roce 2020 vrátily na koleje po ozdravné kůře v novém kabátku. Byly tak k dispozici zákazníkům stávajícím, novým, ale také široké veřejnosti pro pořádání foto vlaků a vlaků na míru. Do naší flotily Zamračených jsme adoptovali další dámu "Brigitte" 751.232-0. Začali jsme přepravovat na vlastní licenci, a také jsme náš rejtřík rozšířili o další živnosti, abychom byli co nejvíce samostatní a mohli nabídnout skutečně komplexní a kvalitní služby na železnici. Jednou z nově nabízených služeb se stala oprava kolejových vozidel.
2021
: Lokomotivy ř. 750
Často se nás lidi ptali, proč máme v našem logu lokomotivu "Brejlovce", když žádného nemáme. V roce 2021 se nám podařilo odkoupit dva "brejlaté bratry" 750.059 a 750.199. Počítáme s nasazením na přepravy "ve dvojčeti" pro potřeby přeprav větších hmotností dieselovými lokomotivami. V seznamu splněných snů tak odškrtáváme další políčko a jedeme dál. Rozjeďte to s námi i vy.
2022
: Certifikace ECM
V roce 2022 bylo pro nás důležité úspěčně projít certifikací ECM. Podařilo se a 10. 6. 2022 nám byly vystaveny Osvědčení o shodě subjektu odpovědného za údržbu, ale také důležité Osvědčení o shodě pro funkci údržby (úroveň 3). Jeho získání je zprávou pro naše zákazníky, že naše lokomotivy jsou udržovány podle pravidel, která odpovídají současné legislativě. Totéž platí i na námi nabízenou službu údržby drážních vozidel.
2023
: Dobrodružství pokračuje
Na trhu už chvilku působíme. Půjčujeme, přepravujeme, opravujeme, jednoduše rosteme a učíme se stále novým věcem. Do vodní dopravy se neangažujeme, přesto se u nás rozjíždí ponorkový provoz naplno. Po železnici nám totiž jezdí dvě lokomotivy ř. 730 přezdívané "ponorka", a to konkrétně 730 008 a 730 017. Jsou to ideální stroje na posun, proto je často můžete vidět sloužit na výlukách. V roce 2023 se také na české železnici dostávají do útlumu v pravidelné vozbě motorové vozy ř. 810. Neodoláváme a pořizujeme do našeho vozidlového parku "Marcelku" 810 618. Těšíme se na společné výlety, protože nejen prací živ je člověk.
2024
: ECM a ETCS
Rok 2024 je ve znamení zkratek ECM a ETCS. Úspěšně jsme obhájili a zároveň rozšířili certifikaci ECM na úroveň 4. Je však třeba přichystat mnoho na výhradní provoz ETCS, který má nastat již v roce 2025. Neusínáme na vavřínech. Plánujeme vybavení vozidel zabezpečovačem ETCS, školení zaměstnanců a celkové nastavení společnosti, abychom to i nadále mohli rozjíždět s úsměvem každý den.